την ελευθερία του ατόμου μέσα στην κοινωνία στην εποχή των ιδιωτικών συμφερόντων.

Είναι άραγε επίκαιρη η αρχαιοελληνική φιλοσοφία; Είναι χρήσιμο να αντλούμε επιστημονικά επιχειρήματα, να κάνουμε προσπάθεια για ρεαλισμό διαβάζοντας τους αρχαίους συγγραφείς;
Αναφορικά με πιο πρόσφατους προβληματισμούς, σε απλές προτάσεις:
Σήμερα ενδιαφέρουν τέτοιες αναλύσεις; Tι τραβάει την προσοχή;

Eντωμεταξύ ανοίγοντας την τηλεόραση, παρακολουθούμε να ξεδιπλώνονται ρεπορτάζ ειδήσεων με κινηματογραφικά πλάνα. Γνωστοί δημοσιογράφοι ανακοινώνουν στο κοινό τα συμπεράσματά τους.
Επομένως σήμερα, εκτός από την «κινηματογραφική» κάλυψη των ειδήσεων, τους σύγχρονους μάλλον περισσότερο ενδιαφέρουν συνθήματα, σλόγκαν (π.χ. αθλητισμός), παρά μια εκτενής θεωρητική ανάλυση και ας είναι σε μορφή απλών προτάσεων.

ντί για συζητήσεις στην τηλεόραση με ειδικούς, ενδιαφέρουν, τραβούν την προσοχή σλόγκαν, ατάκες, «χτυπητά» εντυπωσιακά ονόματα,
παρά μια εκτενής ανάλυση και ας είναι από ειδικούς.
Eίπαμε για συζήτηση (έστω τηλεοπτική), ούτε λόγος, να μην βαριούνται και ταλαιπωρούνται οι πολλοί (και ας είναι μορφωμένοι και σπουδαγμένοι).

Όμως αποφάσεις σχετικά με ζητήματα, όπως της πολιτικής, της παιδείας, της εκπαίδευσης διαμορφώνουν από τον τρόπο ενημέρωσης, τη διασκέδαση, μέχρι τις επαγγελματικές και οικονομικές σχέσεις.
Πάντως αυτό που ενδιαφέρει τους πολλούς προκύπτει από την εκπαίδευση και τη μόρφωση. Γι’ αυτό πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια σε ζητήματα όπως παιδεία, δημοκρατία, πανεπιστήμιο, καθώς από εκεί ξεκινά ο προβληματισμός (όπως π.χ. η κριτική για το εκλογικό αποτέλεσμα). Αλλά και γενικότερα οι ειδήσεις που θα προσελκύσουν την κοινή γνώμη (όπως η οικονομική καθημερινότητα του πολίτη).

Επομένως ερχόμαστε πάλι στη συζήτηση για δικαιώματα, φιλελευθερισμό και πολιτική.

Είπαμε περισσότερα από αυτά που θέλαμε να πούμε (όπως σχετικά με λογική πλειοψηφίας, ταλαιπωρίες συνεννόησης, ρεαλιστικές εξηγήσεις)
Και αυτό δεν ήταν άλλο από τον ρόλο της φιλοσοφίας στη σημερινή εποχή της κατανάλωσης, του φαίνεσθαι, του lifestyle.
Σημείωση: Επειδή υπάρχει ο προβληματισμός αν καταφέρνει κάτι το άτομο ή αν επιβαρύνεται με περισσότερες αγγαρείες, όπως να αποσπάται συνεχώς η προσοχή, να μην μπορεί να κάνει βόλτες, δυσκολίες σε τηλεφωνική συνεννόηση για καφέδες, να ασκεί κριτική χωρίς καμιά συμμετοχή. Οπότε μπορεί να χάνουμε «την ουσία», όμως το περιεχόμενο είναι αυτό που μετράει

Β.Θ.

About Author

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Save settings
Cookies settings